jump to navigation

Två recensioner januari 1, 2007

Posted by Fredrik Gustafsson in Ekonomisk historia.
trackback

Noterar att Johan Norberg har utnämnt William Easterly’s The White Man’s Burden till förra årets bästa bok, och jag är beredd att hålla med. Jag recenserade boken tidigare i år, och recensionen återfinns här.

På tal om Norberg har jag precis skrivit klart en recension av hans nya bok När människan skapade världen som kan läsas här. Den var inte riktigt lika bra som The White Man’s Burden, men det var inte långt ifrån. Johan Norberg och William Easterly är mina två absoluta favoritförfattare och att den förra har fattat tycke för den senare tycker jag bådar väldigt gott.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Kommentera

