jump to navigation

Ett mysterium och en tragedi februari 13, 2007

Posted by Fredrik Gustafsson in Småprat.
trackback

Ikväll när vi kom hem från ett födelsekalas skulle jag hämta vår hamster ur buren. Hade tänkt att jag skulle se på slalom med honom (jag försöker få honom att börja tycka om sport). När jag öppnade buren kunde jag, till min extrema förvåning, konstatera att han inte var där.

Vi har nu sökt igenom hela lägenheten och vi kan inte hitta honom någonstans. Jag har vält alla soffor, knuffat ut spisen och kylskåpet mitt på golvet, och till och med genomsökt skogspariet under balkongen. Jag kan inte hitta honom.

Jag kan inte fatta vad som har hänt honom och hur han kan ha tagit sig ur buren som närmast kan liknas vid en hamstermotsvarighet till Alcatraz. Jag hoppas verkligen han dyker upp; jag har faktiskt börja gilla den lilla krabaten, även om han inte alls verkar förstå tjusningen med Premier League-fotboll.

Kommentarer»

1. Fredrik Gustafsson - februari 14, 2007

Hittade honom i natt 😀

2. Bijk - februari 14, 2007

Även om du inte lyckats få honom att gilla sport så har han tydligen fattat frihetsbegreppet i alla fall 😉

3. Fredrik Gustafsson - februari 14, 2007

Ha ha, tänkte också på det. Han har tydligen tagit till sig av denna individualism, självständiget och frihetstanken som karakteriserar hela mitt hushåll 🙂


Kommentera

