jump to navigation

Hur glad? Så glad maj 24, 2007

Posted by Fredrik Gustafsson in Småprat.
trackback

Hur glad kommer jag att bli när doktorsavhandlingen är klar? Ungefär lika glad som Super-Pippo blev igår när han avgjorde CL-finalen mot Liverpool. Det finns få saker som är vackrare än klockrena argument och underbara ekonomiska teorier, men vackra fotbollsmål hör definitivt dit. Tyckte att Johan Esk sade det bäst: ”När Gud skapade fotbollen gjorde han straffområdet åt ‘Super Pippo’.” Se och njut:

Kommentarer»

1. Kaj Grüssner - maj 24, 2007

Jag tycker Gattuso uttryckte saken bra efter matchen när han påpekade hur hela världen ojat sig över den kris som Calcion befinner sig i. På ett år har Italien vunnit VM och Champions League. Snacka om kris 😛

2. Fredrik Gustafsson - maj 24, 2007

Hoppas bara klubbarna i Italien slutar ge bort biljetter till bortamatcherna till supporterförningarna och hålla löjligt låga biljettpriser bara för att Ultras inte har råd att gå på fotboll om de höjer priserna.

Iom att dessa Ultras skrämmer bort alla vanliga supportrar skulle antagligen en 500%-ig höjning av biljettpriserna leda till att det kommer FLER människor på matcherna, det visar exemplet med Premier League ganska tydligt.

Kan dock knappt bärga mig till nästa säsong. Förhoppningsvis går både Juventus och Napoli upp och alla lag får starta säsongen på noll poäng.

3. Kaj Grüssner - maj 24, 2007

Juves avancemang är säkert redan, och Napoli är nog nästan in the zone de med. Jag tror vi kommer att få se en hel del köpande från italienska klubbar i sommar. Serie A tappade rätt många spelare i och med Calciopoli, så det är läge att göra lite nyförvärv.

Annars, på tal om något helt annat. Det verkar som om Viveka Eriksson läser din blogg. Hon hade nämligen noterat mitt omdöme om henne angående artikeln i tidningen. Nåväl, visst var det burdust formulerat. Jag var irriterad på en massa saker just då och det råkade bli droppen som fick bägaren att rinna över. Dock tar jag -inte- tillbaka andemeningen i det jag skrev.

4. Fredrik Gustafsson - maj 24, 2007

Jo, även jag har flera gånger fått erfara att det är rätt många som läser min blogg utan att någonsin kommentera. Man får vara lite försiktig med vad man skriver 🙂

Personligen brukar jag inte försöka vara försiktig med vilka åsikter jag för fram eller vilka ideer och förslag jag kritiserar. Däremot brukar jag undvika att kritisera eller förlöjliga enskilda personer, har märkt att det bara väcker ont blod.

Edit: Nu kom jag på att jag hånade Robinson Jan-Emanuel i ett inlägg förra veckan. Även solen har sina fläckar =/

5. TS - maj 25, 2007

Sen tycker jag att man kan debattera även med ett vårdat språk.

6. Kaj Grüssner - maj 25, 2007

Det är nu knappast någon idé till att börja fundera över språkbruk od. Alla hettar till nu och då. Ingenting att fundera över desto mera.


Kommentera

