jump to navigation

Ofrivillig borgensman augusti 30, 2007

Posted by Fredrik Gustafsson in Bostad.
trackback

Att gå i borgen för någon är något man skall vara försiktig med. Personligen har jag aldrig gått i borgen för någon, och jag tror heller aldrig att jag kommer att göra det. Nu har dock stadens politiker bestämt att de skall tvinga mig och alla andra Mariehamnare att gå i borgen för Martstads nya bostadsbygge. Är detta rättvis konkurrens? Om en privatperson eller ett privat företag vill bygga ett lägenhetshus, vem kan de tvinga att gå i borgen för dem? Om stadens politiker anser att det är så viktigt att någon går i borgen för Marstad får det väl göra det själv, men blanda inte in mig.

Kommentarer»

1. Anders Lind - augusti 30, 2007

Som Stefan Molyneux skall ha sagt…there is a gun in the room 😉

2. Victoria Sundberg (FS) - augusti 31, 2007

Och inte mig! Jag säger det en gång till…snälla sälj åtminstone några av Marstads hus om ni nu envist ska bygga fler…suck!

3. Sebastian Eriksson - augusti 31, 2007

Jag skulle vilja ha ett system där jag skulle kunnna välja vad mina skattepengar skulle gå till. Jag betalar hellre skatter till sjukvården och psykiatrin och andra instanser som jobbar för att hjälpa människor än till badhus och kk-hus och dyl. Tycker det är dags att det nuvarande systemet raseras och byggs upp på nytt? Är det vad liberalerna strävar efter? Isåfall får ni min röst.

4. Fredrik Gustafsson - augusti 31, 2007

Som du säkert vet är det detta jag strävar efter (eller i alla fall det jag tycker), men tyvärr är det inte vad liberalerna strävar efter; det finns det inget parti på Åland som gör. Alla Åländska partier är i stort sätt nöjda med dagens system, och anser att det skulle fungera ypperligt bara de hade makten och fick göra som de ville. Jag gör dock mitt bästa för att ändra på detta med de bästa argument jag har eller i alla fall väcka folks nyfikenhet och rikta deras uppmärksamhet på saker i vårat system som inte fungerar. Förhoppningsvis är det någon som lyssnar 🙂


Kommentera

