jump to navigation

Dr. Gustafsson oktober 19, 2007

Posted by Fredrik Gustafsson in Utbildning.
trackback

Jag har den stora glädjen att meddela att jag nu kan titulera mig filosofie doktor i ekonomisk historia. Disputationen gick av stapeln i Lund i går. Opponenten Mushtaq Khan från University of London skötte sig mycket bra, och gav mig en rejäl match. Drygt en halvtimme efter försvaret avslutats kunde dock en helt enig betygskommitté meddela att jag blivit godkänd. Beskedet firades med en trumpetfanfar framförd av min lillebror Marcus Gustafsson och en uppskattad avsmakning av mitt senaste hembryggda öl.

En fest hölls sedan på kvällen där handledare och kolleger höll tal. Min huvudhandledare försökte i sitt tal reda ut vem denna smått hemlighetsfulla Fredrik Gustafsson, som vunnit alla dessa fina priser, skrivit en så bra avhandling på rekordtiden tre och ett halvt år, och även är en stor debattpersonlighet och bloggare på Åland, egentligen är. Kvällen avslutades med att det, som är brukligt i Lund, utbringades ett trefaldigt leve för den nya doktorn. Överlag måste jag säga att det nog kan ha varit den roligaste dagen i mitt liv.

Kommentarer»

1. Andrew Hagmark-Cooper - oktober 19, 2007

Grattis!

2. Wille Valve - oktober 19, 2007

Njut av segerns och det hembryggda ölets sötma!

[+ ryggdunkningar]

3. Fredrik - oktober 19, 2007

Grattis och lycka till på söndag!

4. Olof Erland - oktober 19, 2007

Dratulerar!
Nu har liberalerna som enda parti en representant för filosofiedoktorerna.

5. Olof Erland - oktober 19, 2007

Rättelse:
Gratulerar!
Nu har liberalerna som enda parti en representant för filosofiedoktorerna.

6. Fredrik Gustafsson - oktober 19, 2007

Tack allihopa. Skall försöka ladda upp lite foton när jag kommer hem i kväll.

7. Nina - oktober 19, 2007

Nu är det ju egentligen du som skulle haft nummer 112! Gratttis! Vi ses väl i helgen! Kan bli en lika rolig dag på söndag!

8. väljare - oktober 19, 2007

Grattis!

Och roligaste dagen kanske får uppdateras på söndag?

9. LexIt - oktober 19, 2007

Gratulerar,

och lycka till på söndag.

10. Katrin - oktober 19, 2007

Jättegrattis från mig också!

11. viveka eriksson - oktober 20, 2007

Ett stort grattis Fredrik, vi delar din glädje! Jag förmodar att den sitter fint- hatten alltså. Tituleringen är väl bara en bisak. Viveka

12. Danne Sundman - oktober 20, 2007

Grattis!

13. Raili Sergejeff - oktober 20, 2007

Grattis!

14. Petri Carlsson - oktober 20, 2007

Grattis!

15. Tommy Sjöblom - oktober 20, 2007

Snyggt jobbat!

16. Anders - oktober 20, 2007

Grattis imponerande!

Men hur brygger du ölen, har du investerat i ett eget bryggeri eller är det något svenskt som vi bör se till att vi ålänningar kan avsmaka?

17. Fredrik Gustafsson - oktober 20, 2007

Nej, jag har inte investerat i ett eget bryggeri. Använder mig av delmäskning, och då behövs det ingen avancerad utrustning. Här går det att se vad jag använder och var jag köper grejerna. Hur jag brygger ölen går att läsa här. Gå längst ner på sidan för att se den första posten och arbeta dig sedan uppåt.

18. Fredrik Gustafsson - oktober 20, 2007

Återigen, tack för alla gratulationer och lycka till i morgon alla ni som ställer upp i valet.

19. Stefan - oktober 21, 2007

Grattis. Nu blev det ännu lite lättare att välja vem jag ska rösta på idag.


Kommentera

