jump to navigation

Tillbaks till verkligheten (för en kort sekund) juni 13, 2008

Posted by Kaj Grüssner in Okategoriserat.
trackback

En av de mycket få sidor jag surfar in på varje dag är www.mises.org, Ludwig von Mises institutets hemsida. Där publiceras dagligen artiklar skrivna av diverse österrikare. Följden av mitt ivriga surfande är att jag har läst en hel del av det som skrivs där och även om jag alltid tycker det är bra, så är det sällan jag blir så tagen av en artikel att jag känner att jag genast måste göra alla andra uppmärksamma på den.

Jag har mina favoriter bland de framstående österrikarna, men den främste är nog Lew Rockwell själv, institutets grundare. Det beror inte på att jag anser honom vara en större akademiker än de övriga, eller kunnigare ekonom, utan på hans fantastiska författarskap. Nedan är en länk till hans senaste aritkel:

War and Inflation

Ett kort citat:

But so long as you expect the state to fund your dreams, you cannot expect that the state will not also fund the dreams of people you hate.

Trots att vi är mitt i fotbolls-EM måste jag bara flagga för denna artikel. En av det mest läsvärda jag har kommit över på mycket länge.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Kommentera

